SEO

Hur du får besökare till din hemsida

Det finns vissa saker som du vet är viktiga för att få besökare att stanna kvar och konvertera på din webbplats, som professionell design och ren navigering. Men vad du kanske inte inser är att ett tydligt värdeerbjudande på din hemsida också kan göra stor skillnad. Medlemmarna i Forbes Agency Council ger sina tips på hur du får den trafik du vill ha, och börjar med ett övertygande budskap som vädjar till besökarnas egenintresse.

Få trafik till din webbplats med SEO

Om du vill att din webbplats ska hittas av människor som letar efter vad du har att erbjuda, måste du kunna få mer trafik. Det är där SEO kommer in i bilden – sökmotoroptimering är en avgörande del av alla marknadsföringsstrategier. Det hjälper dig att nå en bred publik, ökar din trovärdighet och genererar fler affärer för dig.

Det är en process för att förbättra kvaliteten och kvantiteten av obetald trafik till din webbplats från sökmotorer via ”organiska” eller ”naturliga” sökresultat. Sökmotorer analyserar innehållet på en sida för att avgöra om det är relevant för en viss fråga och matchar det sedan med användare som söker efter den informationen. De viktigaste delarna i SEO är nyckelord, sidstruktur och innehåll. Optimering på sidan omfattar saker som att använda nyckelord i webbadresser och rubriker, inkludera dem i metataggar, se till att sidorna är tillgängliga för sökrobotar och implementera strukturerad datamarkering. Off-page-optimering är att få länkar som pekar på din webbplats från andra webbplatser, vilket är hur sökmotorer hittar nya sidor och rankar dem.

Utöver SEO finns det andra verktyg som du kan använda för att förbättra din marknadsföring och få mer webbplatstrafik. Ett sådant verktyg är Google Analytics, som tillhandahåller en mängd olika data som hjälper dig att förstå din målgrupp och se hur väl dina marknadsföringskampanjer fungerar. Du kan också använda det för att kontrollera hur din webbplats mår och åtgärda eventuella tekniska problem som kan göra den långsammare.

Få besökare till din hemsida

Många företag spenderar timmar på att lära sig knepen med sökmotoroptimering, men glömmer bort behoven hos sina faktiska webbplatsbesökare. När besökare hittar en webbplats de gillar kommer de sannolikt att dela den på sociala medier eller med sina vänner. Gör det enkelt genom att lägga till en widget för social delning på din webbplats och uppmuntra till diskussion i din community genom ett robust kommentarsystem. Den här artikeln skrevs av Kristen Leary, en WordStream Contributor.